زمانی که ما سریال می ساختیم ترکیه ای حتی توانایی به دست گرفتن دوربین را هم نداشتند/ ساخت سریال سلمان فارسی 10 سال است منتظر سرمایه است
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۰۱۵۱
کاظم هژیرآزاد بازیگر سینما و تلویزیون گفت: شکایت های ما از سریال معمای شاه حکایت هفتاد من مثنوی شده است، تا آخر نیز خواهم گفت که تهیه کننده سریال معمای شاه با من قرارداد بست اما به آن متعهد نبود و صداوسیما هم می گوید که طرف حساب شما تهیه کننده سریال است و تهیه کننده هم می گوید شما بروید به صداوسیما بگویید به من پول بدهد تا به شما بدهم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کاظم هژیر آزاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد فعالیت های جدیدش گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریالی به کارگردانی پرویز شیخ طادی هستم، موضوع این سریال در مورد بی بی مریم است، شخصیتی در قوم بختیاری است، خواهر سردار اسعد بختیاری است که یکی از خان های بزرگ ایل بختیاری بوده و در زمان طاقوت با رضاخان درگیر شده و به طور کلی قوم بختیاری مورد سرکوب رضاخان قرار گرفته اند؛ بی بی مریم به قدری زنی شجاع و فهمیده بوده که یک قلعه را به نام او وجود دارد، من در این سریال نقش سردار اسعد را ایفا می کنم.
وی در مورد وضعیت معیشتی هنرمندان گفت: من شغلی به غیر از تئاتر، سینما و تلویزیون ندارم، بازنشسته صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان هستم و 1،300هزارتومان از این صندوق حقوق بازنشستگی می گیرم؛ وقتی دیگران می گویند که چرا میزان حقوق کم است در جواب می گویم همین مقدار هم که می دهند دستشان درد نکند، مدیران اگر می خواستند که هنرمندان سفره پر رونقی داشته باشند حتما حقوق بالاتری به آنها می دادند، چیز زیادی نمی خواهیم تنها خواسته مان این است که حقوقمان برابر با حقوق بازنشستگی دیگر کارمندان باشد.
هژیرآزاد با اشاره به پروژه معمای شاه در مورد شکایتش از تهیه کننده این سریال عنوان کرد: شکایت های ما از سریال معمای شاه حکایت هفتاد من مثنوی شده است، تا آخر نیز خواهم گفت که تهیه کننده سریال معمای شاه با من قرارداد بست اما به آن متعهد نبود و صداوسیما هم می گوید که طرف حساب شما تهیه کننده سریال است و تهیه کننده هم می گوید شما بروید به صداوسیما بگویید به من پول بدهد تا به شما بدهم، در این میان بالغ بر 100 نفر که از آقای لدنی طلبکار هستند به پولشان نمی رسند که من هم یکی از آن ها هستم و تا زمانی که نفس دارم این مطلب را خواهم گفت، انشاءالله یک نفر باشد که به داد این 100 نفر برسد، علی لدنی تهیه کننده این سریال بود و امضای او زیر قرارداد است.
وی در ادامه افزود: جالب است که بدانید علی لدنی هنوز هم با صداوسیما کار می کند، یک شخص دیگری نیز به نام هاشمی گیلان ما را به کاری دعوت کرد و برای فیلمبرداری سریالی به نام نزدیکی های بهشت به لرستان رفتیم و کار کردیم اما کار تعطیل شد و تهیه کننده تغییر کرد، آقای حسن هدایت تهیه کننده جایگزین شد؛ همه می گویند که هاشمی گیلان پولشان را نداده است، من نمی دانم این پول ها کجا می رود؛ حسن هدایت به ما بخشی از دستمزدمان را پرداخت کرد اما بخش دیگری مانده است که می گویند هروقت بودجه بگیریم دستمزد عوامل را می دهیم.
کاظم هژیرآزاد همچنین گفت: من این جوان ها را می بینم، جوان های بسیار باهوش و با استعدادی وجود دارند، نسل ما دیگر از میان می رود و نوبت جوان ها است، آن ها به سراغ علم می روند و بر آن سوار شده اند، این ما هستیم که باید برایشان بستر فراهم کنیم در غیر اینصورت ترکیه از ما سبقت می گیرد و می بینیم که این اتفاق هم افتاده است، سریال های ترکیه ای در دنیا به فروش می رسد و دیده می شود تا جایی که بخش عظیمی از مردم کشور ما تماشاگر این سریال ها شده اند، در حالی که زمانی ما سریالی مانند دایی جان ناپلئون می ساختیم آن ها حتی نمی توانستند دوربین دستشان بگیرند، اما الان ترکیه فیلم ها و سریال هایش را به تمام جهان صادر می کند و از این طریق ثروث به دست می آورد.
این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان خاطر نشان کرد: تکلیف باید روشن شود که ما کجای این دنیا هستیم و اگر کنار بکشیم شکست می خوریم؛ از نظر فرهنگی و اقتصادی شکست می خوریم، با سریالی مانند مختارنامه می توانیم خودمان را به جهان معرفی کنیم که ما قادر هستیم و می توانیم، الان آقای داود میرباقری می خواهد سریال سلمان فارسی را بسازد اما بودجه ندارد، سلمان فارسی یار پیامبر (ص) بوده و قرآن را نوشته و شخصیت بزرگی در جهان اسلام است و یا فیلمی مانند محمد رسول الله در تمام جهان پخش می شود و برای دیدن آن پول خرج می کنند، باید این جنبه را تقویت کرد، متاسفانه 10 سال است که آقای میرباقری برای ساختن سریال سلمان فارسی منتظر سرمایه است و کس نیست که متوجه شود این سریال می تواند رقیب سرسختی برای سریال های ترکیه ای باشد تا مردم دیگر این سریال ها را نگاه نکنند.
انتهای پیام/
۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت | ساعت:14:55 دانلودDownload کلیدواژه: کاظم هژیرآزاد بازیگر سینما اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار واردات 95 درصدی محصولات نوشت افزار فیلم/ سنگفرشهایی برای خسارت به مردم فیلم/ نظر حاج منصور ارضی درباره پاکت نجومی برخی مداحان فیلم/ تدابیر شدید امنیتی در پی حملات شب گذشته پاریس 7 سال در پروژه مختارنامه وقت گذاشتم/در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما تماس با ما اشتراک آرشیو پیوندها Page Generated in 0/0209 sec
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکههای فارسی زبان خارج از کشور +عکس
آیا حمایت یک هولدینگ اقتصادی بزرگ مثل گلرنگ از پلتفرم فیلمنت، موجب نادیدهانگاری خطاهای راهبردی آن خواهد شد؟
سرویس فر هنگ و هنر مشرق - فعالیتهای شبکههای ماهوارهای فعال در حوزههای خبری و سیاسی به تدریج کمرنگ میشود و با توسعه تولید آثار سرگرمی در داخل کشور، جدول پخش بسیاری از این شبکهها فارسی زبان اتکای بیشتری به تولیدات داخلی پیدا کرده است. با توسعه تدریجی پلتفرمهای داخلی، اغلب مخاطبان مجذوب تماشای آنلاین پلتفرمها شدهاند و کفه ترازوی سرگرمی به نفع سکوهای داخلی سنگینتر شده است.
گردانندگان سکوهای تولید کننده آثار سرگرمی برای محدود کردن پخش آثارشان در شبکههای فارسی زبان موفق شدند در یک گام بزرگ با ثبت کپی رایت، مانع پخش بسیاری از سریالهای شبکه نمایش خانگی از شبکههای ماهوارهای شوند.
بیشتر بخوانید:
کمکاری یا همکاری دفاتر سینمایی با شبکههای فارسی زبان بیگانه/ سریالهای شبکه نمایش خانگی چگونه بازار قمار و شرطبندی را داغ نگه داشتهاند؟ بستهشدن مسیر پخش غیرقانونی تولیدات ایرانی در شبکههای ماهوارهایاین اتفاقات قابل تامل در حالی رخ میدهد که پخش رایگان آثار این سکوها، تنور شبکههای ماهوارهای را همچنان گرم نگاه میدارد. با این گام مثبت، قدرت سرمایهگذاری بخش خصوصی تقویت میشود و این بهرهمندی از کپی رایت زمینه ارتقا اقتصادی بخش خصوصی را تقویت میکند.
به غیر از دو گزارش منتشر شده در مشرق، پایگاه تحلیلی- خبری عصر ایران، در گزارشی (اینجا) از این دستاورد استقبال کرده و اغلب پلتفرمها به غیر «فیلمنت» در حال پیوستن به این کنسرسیوم هستند.
«فیلمنت» گوی رقابت در تمرد را ربود؟
«فیلمنت» تنها پلتفرمی است که حاضر به پیوستن به این اجماع در شبکه نمایش خانگی نشده و البته این امتناع دلایل اقتصادی - تبلیغاتی قابل تحلیلی دارد که آنرا باید در روشهای تجاری این پلت فرم در نسبت با حامی مالیاش هولدینگ گلرنگ جستجو کرد.
مجموعههایی نظیر «گناه فرشته»، «زخمکاری ۲»، «جنگل آسفالت» و فیلم سینمایی «فسیل» با ثبت کپی رایت از نمایش چندباره توسط شبکههای ماهوارهای جریان اصلی مصون ماندهاند، اما سریال افعی تهران به عنوان نمونه مصداقی حاضر به ثبت کپی رایت نشده و بعداز مدتها این تنها سریالی است که علی رغم کیفیت بسیار ضعیف محتوا، به صورت گسترده توسط شبکههای ماهوارهای منتشر میشود.
پخش مستمر سریال افعی تهران در شبکه پرشیانادلایل و استدلالهایی وجود دارد که از کنار هم قرار دادن همه آنها میتوان به این نتیجه رسید که تمایل به پخش از شبکههای ماهوارهای و امتناع از ثبت کپی رایت سریال، شاید تصمیم مشترک پلتفرم فیلمنت و مدیران هولدینگ گلرنگ باشد.
حالا پرسش مهم این است که چرا پلتفرم «فیلمنت» به این کنسرسیوم که آورده فرهنگی و استراتژیک برای شبکه نمایش خانگی دارد، تن نمیدهد؟
پخش مستمر افعی تهران در شبکه افرا سریز - افعی تهران تنها سریال به روزی است که از این شبکه پخش می شودمحتوای تبلیغات مهمتر از محتوای سریال!؟
«فیلمنت» همانطور که در گزارشهای پیشین اشاره شد همچون مجموعه «تپسی» توسط هولدینگ عظیم گلرنگ اداره میشود. گلرنگ به ساختار «فیلمنت» به عنوان ابزاری تبلیغی مینگرد و به نظر میرسد تولید محصولات فرهنگی و سرگرمی از اهداف ثانویه هولدینگ گلرنگ است. به این ترتیب زمینههای تبلیغی تولیدات در بستر فیلمنت از اولویتهای آن به شمار میرود.
شعاع تبلیغی گلرنگ چگونه در شبکههای ماهوارهای افزایش یافت؟
پخش محصولات «فیلمنت» با حمایت گلرنگ این فرصت را برای این هولدینگ فراهم میکند که شعاع تبلیغی را خود را افزایش دهد. شنیدهها حاکی از آن است که یکی از مدیران این پلتفرم «ص. الف» در واکنش به پیوستن به این کنسرسیوم این موضوع را مطرح کرده که در مورد خاص «افعی تهران» که لبریز از بیلبوردها و نشانه گذاریهای تبلیغی روغن اویلا (یکی از محصولات برند گلرنگ) است، وعده بازدید ۱۰ میلیونی به هولدینگ بالادستی داده شده و به همین دلیل فیلمنت از پیوستن به کنسرسیوم کپی رایت سرباز زده است.
تبلیغ نامحسوس روغن مشهور اویلا محصول گلرنگ در شبکههای ماهواره ایافعی تهران با حمایت روغن اویلا ساخته شده است. با اینکه هر دو مجموعه فیلمنت و اویلا از محصولات گلرنگ زیرمجموعه یک هولدینگ واحد هستند اما واحد تولید اویلا به طور مجزا با فیلمنت قرارداد میببندد. داشبورد مخاطبان فیلمنت حدودا از ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر عبور نمیکند و اگر تولیدات محصولمحور این پلتفرم قرار باشد بیشتر دیده شود، باید در دامنه رسانهای گستردهتری منتشر شود. به نظر میرسد غیر از سکوی روبیکا، فیلمنت حساب ویژهای روی پخش ماهوارهای کرده است.
فرآیند تبلیغی توسط افعی تهران چگونه محقق میشود؟
اما آنچه سبب میشود این موضوع قابل بررسیتر شود، آغاز فعالیت شبکه ماهواره ای تحت عنوان "افرا سریز" است که چند سریال بارها پخش شده را در باکس خود گنجانده و تنها برنامه به روز این شبکه سریال افعی تهران است.
این شبکه نه تنها در زمان طلایی خود سریال افعی تهران را پخش میکند، بلکه در ابتدا، اواسط و انتهای پخش سریالهایش، سایر محصولات پخش شده از فیلمنت را تبلیغ میکند.
به غیر از این شبکه، جمع وسیعی از شبکههای ماهوارهای اقدام به پخش بیوقفه محصولات پخش شده از فیلمنت میکنند اما همان محصولات را به صورت کامل نمایش نمیدهند. در واقع شبکههای ماهوارهای به بازوی تبلیغی این پلت فرم بدل شدهاند تا مخاطبان بیشتری به جمع خریداران اشتراک بپیوندند. از طرفی تبلیغات روغن اویلا که در سریال جاگذاری شده به سادگی از شبکههای ماهوارهای پخش شود.
تبلیغ نامحسوس روغن مشهور اویلا محصول گلرنگ در شبکههای ماهواره ایدر این میان نظارت ساترا نسبت به این پلتفرم با مماشات عجیبی توام است. سریال دفتر یادداشت با شوخیهای حاد جنسی از این پلتفرم پخش شد و نهاد ناظر ساترا هیچ واکنش منفی نسبت به آن پلتفرم نشان نداد. با این حساب مشخص نیست این رویه تساهل و تسامح ساترا تا چه زمانی با این پلتفرم ادامه پیدا خواهد کرد. آیا حمایت یک هولدینگ اقتصادی بزرگ از این پلتفرم، موجب نادیدهانگاری خطاهای راهبردی آن خواهد شد؟
مشرق این آمادگی را دارد که در ادامه این گزارش، پاسخ این پلتفرم و ساترا را نسبت به نحوه عملکردشان در ادامه این گزارش بازتاب دهد.